Snappet
Vanaf groep 4 werken we op De Bosrand met Snappet. Iedere leerling van groep 4 t/m 8 krijgt een chromebook waarop het rekenen gemaakt wordt. Voor spelling, woordenschat en burgerschap zetten we de chromebooks in om extra te oefenen.
Waarom werken we met Snappet?
- Tijdswinst voor leerling en leerkracht.
- Leerlingen maken meer opgaven in minder tijd met een veel beter leerresultaat.
- Leerkrachten besparen tijd op tal van punten zoals nakijkwerk, administratie en lesvoorbereiding. Hierdoor is er meer ruimte voor het geven van persoonlijke didactische ondersteuning en bijvoorbeeld het leren van vaardigheden van de 21e eeuw.
- Inzicht & overzicht voor leerling en leerkracht. Leerlingen krijgen direct feedback na elke opgave, weten aan welke leerdoelen ze werken en wat hun voortgang op deze leerdoelen is.
- Leerkrachten zien de exacte ontwikkeling van elke leerling voor elk vak, elk domein en elk leerdoel. Zij zien de vorderingen van de leerlingen ook direct tijdens de les waardoor zij direct en gemakkelijk in kunnen spelen op de situatie in de klas.
- Hogere leerresultaten voor de leerlingen van alle niveaus. Adaptief werken leidt tot hogere leerresultaten. Dat is in verschillende onderzoeken aangetoond. Zo hebben de Radboud Universiteit en Universiteit Twente beide onderzoek gedaan naar Snappet in opdracht van Kennisnet. Conclusie: Snappet geeft sterk verbeterd leerresultaat voor alle leerlingen binnen een half jaar. De belangrijkste verklaringen hiervoor zijn de feedbackmechanismen voor leerling en leerkracht en een van de belangrijkste uitgangspunten van Snappet: leerlingen zoveel mogelijk op hun eigen niveau (adaptief) laten werken.
Zowel het platform als de content van Snappet worden continu verbeterd met als belangrijkste doel het verhogen van leerresultaat voor alle leerlingen.